Rozwój poznawczy
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(4)
Placówka
Wyp. Miejska (Rynek 8)
(4)
Autor
Aznárez Nitdia
(1)
Eide Brock (1962- )
(1)
Eide Fernette (1961- )
(1)
Helwing Daniela
(1)
Malinowska Dominika
(1)
Montessori Maria (1870-1952)
(1)
Munio Muñoz Beatriz
(1)
Nęcka Edward (1953- )
(1)
Pawluczuk-Solarz Monika
(1)
Zawanowska Maria
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Odbiorca
Rodzice
(2)
Dyslektycy
(1)
Pedagodzy
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Temat
Kobieta
(3210)
Miłość
(2138)
Rodzina
(2057)
Przyjaźń
(1957)
Tajemnica
(1722)
Rozwój poznawczy
(-)
Relacje międzyludzkie
(1524)
Śledztwo i dochodzenie
(1408)
Dziewczęta
(1311)
historia Polski
(1189)
Zabójstwo
(1163)
Rodzeństwo
(997)
II wojna światowa (1939-1945)
(979)
Zwierzęta
(933)
Chłopcy
(855)
Nastolatki
(841)
poezja
(814)
powieść obyczajowa dla młodzieży
(749)
opowiadanie dla dzieci
(727)
Małżeństwo
(706)
Wybory życiowe
(703)
Dzieci
(666)
Sekrety rodzinne
(664)
Relacja romantyczna
(661)
Uczucia
(649)
Życie codzienne
(635)
Policjanci
(629)
Trudne sytuacje życiowe
(628)
Magia
(609)
historia
(551)
powieść
(546)
geografia
(537)
Osoby zaginione
(524)
Podróże
(523)
Dziecko
(499)
Ludzie a zwierzęta
(497)
Uczniowie
(492)
Historia
(485)
literatura polska
(483)
Boże Narodzenie
(481)
Psy
(465)
Przestępczość zorganizowana
(462)
Matki i córki
(440)
Arystokracja
(433)
Uprowadzenie
(419)
Władcy
(408)
Zemsta
(404)
Poszukiwania zaginionych
(388)
dramat
(388)
Zakochanie
(385)
Wakacje
(378)
biografia
(369)
Koty
(367)
Dziennikarze
(347)
opowiadanie dla najmłodszych
(342)
Prywatni detektywi
(334)
Żydzi
(334)
Mężczyzna
(327)
Dziadkowie i wnuki
(324)
Język polski
(320)
Ojcowie i córki
(318)
Wychowanie w rodzinie
(315)
Seryjni zabójcy
(301)
Pisarze
(299)
Ludzie bogaci
(298)
Spisek
(298)
Dojrzewanie
(296)
Wychowanie
(294)
Pisarze polscy
(284)
Nauczyciele
(282)
Marzenia
(275)
Samotność
(268)
Wsie
(267)
historia literatury
(267)
Polacy za granicą
(264)
Zdrada
(264)
Polska
(260)
Lekarze
(258)
Wojna
(256)
Czarownice i czarownicy
(255)
Detektywi amatorzy
(255)
Młodzież
(248)
historia literatury polskiej
(242)
Nauczanie początkowe
(241)
powieść przygodowa dla młodzieży
(237)
język polski
(236)
Obyczaje i zwyczaje
(234)
Rozterki miłosne
(232)
powieść dla młodzieży
(230)
Nauczanie
(229)
Opieka nad zwierzętami
(228)
Pedagogika
(227)
powieść obyczajowa dla dzieci
(226)
Humor
(225)
Literatura polska
(223)
Kradzież
(222)
Pomaganie
(218)
Kłamstwo
(216)
Śmierć
(214)
Polityka
(211)
Władza
(211)
Gatunek
Opracowanie
(2)
Poradnik
(2)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Psychologia
(2)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Czy wiedzieliście, że wielu wybitnych architektów, prawników i inżynierów - a nawet popularnych pisarzy - miało w dzieciństwie problemy z nauką czytania i pisania? W przełomowej książce Brock i Fernette Eide wyjaśniają, jak niepowtarzalny styl poznawczy - wspólny dla 20 procent ludzi - przekłada się na sukces w szkole, pracy i życiu prywatnym. Opierając się na specjalistycznej wiedzy w dziedziny neurologii i pedagogiki, autorzy pokazują, że dyslektycy nie tylko inaczej odbierają słowo pisane, lecz także wyróżniają się wyobraźnią przestrzenną, dostrzegają ukryte związki, które umykają innym, myślą o świecie narracjami i przejawiają niezwykłą kreatywność. Dyslektyczne talenty dostarczają bezcennych wskazówek, jak rodzice, pedagodzy i sami dyslektycy mogą rozpoznać i wykorzystać dyslektyczne talenty: myślenie materiałowe (którym posługują się architekci i inżynierowie), integracyjne (naukowcy i projektanci), narracyjne (pisarze i prawnicy) oraz dynamiczne (ekonomiści i przedsiębiorcy). [w.bibliotece.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wyp. Miejska (Rynek 8)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.016:003-028.31:159.922 [lok. Wypożyczalnia Miejska] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Umysł dziecka / Maria Montessori ; przekład Maria Zawanowska. - Warszawa : Bellona, copyright 2023. - 365, [1] strona : ilustracje ; 22 cm.
Tytuł oryginału: "La mente del bambino" 1952.
Maria Montessori była włoską lekarką i pedagożką, która pod wpływem oświadczeń pracy z dziećmi z problemami psychicznymi i ubogimi stworzyła nową metodę wychowawczą. Jej podstawą jest nieskrępowany rozwój dzieci na różnych płaszczyznach zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami i możliwościami. Należy wykorzystać ich naturalną kreatywność, ciekawość świata, chęć uczenia się, rozwoju współpracy i zabawy z innymi dziećmi. Dotyczy to zwłaszcza okresu do szóstego roku życia, gdy dzieci rozwijają się najszybciej, a ich umysł jest najbardziej chłonny. Dorośli - rodzice, nauczyciele i opiekunowie - powinni je w tym wspierać, a nie formować za pomocą nakazów i kar. Tę metodę do dziś stosuje się w przedszkolach Montessori.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wyp. Miejska (Rynek 8)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.922.7 [lok. Wypożyczalnia Miejska] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zabawy, które kształtują samodzielność i kreatywność dziecka. "Nie ma takiego opisu czy zdjęcia w książce, które mogłyby zastąpić obserwowanie drzewa w rzeczywistości oraz życia, które je otacza, w prawdziwym lesie. W tych drzewach jest coś, co przemawia bezpośrednio do naszej duszy, coś, czego nie jest w stanie zaoferować nam żadna książka czy muzeum. Lasy uzmysławiają nam, że to nie tylko zbiór drzew, lecz sieć małych, wzajemnie powiązanych żyć". Maria Montessori.
Książka zachęca rodziców do poznawania razem z dziećmi świata przyrody, nie tylko podczas czasu spędzonego na łonie natury, lecz także w domu. Autorki przedstawiają aktywności, które pomogą stymulować zmysły, wspierać rozwój praktycznych umiejętności życiowych, poszerzać wiedzę matematyczną oraz poznawać język, nauki przyrodnicze i sztukę. Zabawy warto potraktować jako narzędzia, które rozbudzą wrodzoną ciekawość dziecka i ułatwią mu samodzielną naukę. Nie trzeba wykonywać ich wszystkich ani przestrzegać kolejności. Niech mały człowiek ma szansę przejrzeć strony tej książki, aby mógł odkryć, co przykuwa jego uwagę i co go interesuje. Rodzice i opiekunowie poznają w ten sposób nowe strategie towarzyszenia dziecku w zabawie i dowiedzą się, jak tworzyć relacje z samym sobą i z dzieckiem, którym sami zawsze pozostaną. Książka zawiera materiały do wycięcia oraz zestaw wielu pomocy do pobrania i wydrukowania!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wyp. Miejska (Rynek 8)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.091.4:37.091.64 [lok. Wypożyczalnia Miejska] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czy umysł można trenować, tak jak trenuje się mięśnie? Jak trzeba zorganizować trening mentalny, aby miał sens? Czy efekty takiego treningu są wydatne? Czy są długotrwałe? Czy efekty treningu generalizują się, obejmując nie tylko ćwiczoną funkcję lub sprawność, ale również sprawności ogólne, w tym - inteligencję? Czy ma znaczenie, kto trenuje - jaką ma wyjściową sprawność umysłową lub poziom inteligencji?Ludzie zawsze marzyli o ulepszeniu samych siebie. Filozofia, szczególnie etyka filozoficzna, była uprawiana jako refleksja nad moralnością, ale też jako możliwa droga moralnego doskonalenia człowieka. Systemów religijnych właściwie nie sposób sobie wyobrazić bez takiego czy innego programu moralnego samodoskonalenia. Czy te wysiłki coś dały, to osobna kwestia.Wraz z rozwojem nowożytnej nauki, marzenia o ulepszeniu człowieka objęły inne, poza moralnością, obszary i dziedziny życia. Rozwój biologii i medycyny poprawił stan naszego zdrowia, wydłużył czas życia i poprawił jego jakość. Rozwój fizyki i chemii zmienił otoczenie człowieka i zwielokrotnił jego możliwości. O rewolucji informacyjnej można powiedzieć, że zmieniła nasze życie gwałtownie i radykalnie. Czy poprawiła, to się dopiero okaże.Na tym tle ostatnio szczególnie wyróżniają się treningi poznawcze. W przeciwieństwie do psychoterapii, ich praktykowanie nie wymaga żadnego certyfikatu. A ponieważ daje się zauważyć silna i szeroko rozpowszechniona wiara w ich skuteczność, coraz więcej osób i firm funduje sobie lub swoim pracownikom tego rodzaju usługi.Trening poznawczy dzisiaj to nie tylko dziedzina badań, ale również coraz bardziej rosnący biznes. Na rynku działają liczne firmy sprzedające zestawy ćwiczeń poznawczych, zwykle w postaci gier komputerowych. Produkty te są na ogół reklamowane jako ćwiczenia rozwijające mózg, a konkretny zestaw ćwiczeń poznawczych zazwyczaj nosi nazwę zawiązującą do euronauka, np. neurobik (ang. Neurobics), w analogii do aerobiku . Nie znaczy to oczywiście, że mamy tu do czynienia z oddziaływaniem bezpośrednio ulepszającym mózg, dane empiryczne dotyczące skuteczności "neurotreningów" nakazują daleko posunięty sceptycyzm.W związku z możliwymi nadużyciami, a także ze względu na naturalną potrzebę poznawczą, trzeba postawić pytanie o skuteczność treningu poznawczego. Temu służy ta książka. Jej głównym celem jest przedstawienie czytelnikowi ogólnej panoramy tego obszaru badawczego i aplikacyjnego współczesnej psychologii, który dotyczy różnych form treningu poznawczego. Opisując treningi, będziemy wielokrotnie stawiać pytanie, czy są one skutecznym narzędziem usprawniania różnych funkcji umysłu ludzkiego. A badając skuteczność, trzeba poddać się rygorom intelektualnym wymaganym od metodologicznie poprawnego badania naukowego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wyp. Miejska (Rynek 8)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.95:612.82 [lok. Wypożyczalnia Miejska] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej