Pedagodzy
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(14)
Forma i typ
Książki
(14)
Publikacje fachowe
(9)
Poradniki i przewodniki
(6)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(13)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wyp. Miejska (Rynek 8)
(14)
Autor
Skorek Ewa Małgorzata
(2)
Ames Louise Bates
(1)
Augustynek Andrzej
(1)
Baker Sidney M
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(1)
Eide Brock (1962- )
(1)
Eide Fernette (1961- )
(1)
Ernsperger Lori
(1)
Greene Ross W
(1)
Górka-Pik Natalia
(1)
Ilg Frances L. (1902-1981)
(1)
Jegier Aneta
(1)
Maksymowicz-Hamann Jowita
(1)
Mannix Kathryn (1959- )
(1)
Mikołajczyk Małgorzata
(1)
Nieroba Ewa (1970- )
(1)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Przylipiak Mirosław (1955- )
(1)
Rossowski Dariusz
(1)
Stegen-Hanson Tania
(1)
Sęk Helena (1938- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(13)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(14)
Język
polski
(14)
Odbiorca
Dzieci
(8529)
6-8 lat
(5960)
Młodzież
(3595)
9-13 lat
(3559)
0-5 lat
(3035)
Pedagodzy
(14)
14-17 lat
(1320)
Dorośli
(501)
Szkoły podstawowe
(500)
Szkoły wyższe
(264)
18+
(211)
Szkoły średnie
(169)
Rodzice
(156)
Studenci
(113)
Nauczyciele
(53)
Licea
(39)
Prawnicy
(37)
Gimnazja
(36)
Szkoły ponadgimnazjalne
(36)
Klasa 2.
(24)
Klasa 3.
(24)
Szkoły ponadpodstawowe
(21)
Klasa 1.
(20)
Lekarze
(19)
Klasa 6.
(18)
Technikum
(18)
Klasa 7.
(16)
Klasa 8.
(16)
Klasa 4.
(15)
Menedżerowie
(15)
Pracownicy naukowi
(15)
Szkoły zawodowe
(13)
Kobieta
(12)
Nauczyciele języka polskiego
(12)
Sędziowie
(12)
Klasa 5.
(11)
Radcy prawni
(11)
Adwokaci
(10)
Inżynierowie
(10)
Przedszkola
(10)
Terapeuci zajęciowi
(10)
Psycholodzy
(9)
Psychoterapeuci
(9)
Uczniowie
(9)
Urzędnicy
(9)
Aplikanci
(8)
B1 poziom biegłości językowej
(8)
B2 poziom biegłości językowej
(8)
Literatura polska
(8)
Przedsiębiorcy
(8)
A1 poziom biegłości językowej
(7)
A2 (poziom biegłości językowej)
(7)
B1 (poziom biegłości językowej)
(7)
Dziewczęta
(7)
Klasa 8
(7)
Logopedzi
(7)
Terapeuci
(7)
A2 poziom biegłości językowej
(6)
Nauczyciele przedszkoli
(6)
Poziom podstawowy
(6)
Pracodawcy
(6)
Specjaliści ds. kadr
(6)
Weterynarze
(6)
A1 (poziom biegłości językowej)
(5)
Ekonomiści
(5)
Grupa wiekowa Młodzież
(5)
Klasa 7
(5)
Nauczanie początkowe
(5)
Pracownicy samorządowi
(5)
Uczniowie szkół średnich
(5)
Architekci
(4)
Grupa wiekowa
(4)
Grupa wiekowa 0-5 lat
(4)
Informatycy
(4)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(4)
Poziom średniozaawansowany
(4)
Pracownicy socjalni
(4)
Prokuratorzy
(4)
B2 (poziom biegłości językowej)
(3)
Chorzy na nowotwory
(3)
Finansiści
(3)
Fizjoterapeuci
(3)
Klasa 1
(3)
Klasa 5
(3)
Kobiety
(3)
Nauczyciele szkół podstawowych
(3)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(3)
Wychowawcy małych dzieci
(3)
0-5
(2)
Bankowcy
(2)
Bibliotekarze
(2)
Cukiernicy
(2)
Cukrzycy
(2)
Deweloperzy
(2)
Doradcy podatkowi
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(2)
Elektrycy
(2)
Grupa wiekowa 6-8 lat
(2)
Grupa wiekowa 9-13 lat
(2)
Temat
Dzieci
(5)
Jedzenie (czynność)
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Psychoterapia
(2)
Rozwój fizyczny dziecka
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Uczenie się
(2)
Wychowanie
(2)
Adopcja
(1)
Agresywność
(1)
Andragogika
(1)
Autyzm
(1)
COVID-19
(1)
Chorzy przewlekle
(1)
Czynności samoobsługowe (fizjologia)
(1)
Defekacja
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Gerontologia
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Interakcja wychowawcza
(1)
Jąkanie
(1)
Komunikacja medyczna
(1)
Korzystanie z nocnika
(1)
Kreatywność
(1)
Kryzys psychiczny
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Leczenie
(1)
Lęk
(1)
Mentoring
(1)
Myślenie
(1)
Mózg
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Niepełnosprawności sprzężone
(1)
Odżywianie
(1)
Opieka nad dziećmi
(1)
Osobowość
(1)
Osoby z niepełnosprawnością fizyczną
(1)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Pamięć
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pedagogika terapeutyczna
(1)
Pomoc psychologiczna
(1)
Posłuszeństwo
(1)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(1)
Psychologia kliniczna
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Psychologia zdrowia
(1)
Religia
(1)
Rodzeństwo
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Rozmowa
(1)
Rozwód
(1)
Rozwój poznawczy
(1)
Sen
(1)
Stres
(1)
Sądy (psychologia)
(1)
Terapia narracyjna
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Trudne sytuacje życiowe
(1)
Trudności wychowawcze
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Uzależnieni
(1)
Uzależnienia medialne
(1)
Uzależnienie (nałóg)
(1)
Wady rozwojowe
(1)
Wczesna interwencja
(1)
Wsparcie edukacyjne
(1)
Wybór kierunku kształcenia
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Zaburzenia odżywiania
(1)
Zachowania samobójcze
(1)
Zapobieganie
(1)
Zdolności
(1)
Śmierć
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Żłobki
(1)
Gatunek
Poradnik
(8)
Opracowanie
(3)
Podręcznik
(3)
Praca zbiorowa
(2)
Monografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(11)
Edukacja i pedagogika
(9)
Medycyna i zdrowie
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
14 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wyp. Miejska (Rynek 8)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.922.7 [lok. Wypożyczalnia Miejska] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak wygrać z uzależnieniami ? / Andrzej Augustynek. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2023. - 249 stron ; 20 cm.
(Engram)
Najczęściej uzależniamy się od substancji psychoaktywnych, ostatnie dekady przynoszą także niemal pandemiczny wzrost liczby uzależnień od czynności i urządzeń mających ekran, a także łączność z internetem. Gdzie przebiega granica między użyciem optymalnym a nadmiernym lub nałogowym? Kiedy coś jest pasją, a kiedy już uzależnieniem, kiedy czynność jest natrętna, a kiedy jest nałogiem? Czym różni się zależność od uzależnienia? Co decyduje o skuteczności leczenia uzależnienia? Jaką rolę odgrywa w nim motywacja? Jak wyglądają programy terapeutyczne? Czy można wygrać z uzależnieniem? Zagadnienia te w sposób przystępny omawia w książce psychoterapeuta pracujący z osobami uzależnionymi nieprzerwanie od 1981 roku. Autor, obok praktyki, prowadzi badania naukowe w zakresie uzależnień. To wszystko pozwala mu to na sformułowanie konkretnych, bezpośrednich wniosków i zaleceń. Książka skierowana jest do lekarzy, psychoterapeutów, pedagogów, socjologów, studentów wielu kierunków, ale także dla tych, którzy doświadczają skutków uzależnienia bądź dostrzegają u siebie lub u osób bliskich objawy wskazujące na wystąpienie u nich uzależnienia.[nota wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wyp. Miejska (Rynek 8)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 613.81/.84:178 [lok. Wypożyczalnia Miejska] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pedagogika specjalna : od tradycji do współczesności / Iwona Chrzanowska. - Wydanie czwarte uzupełnione. - Kraków : Impuls, 2021. - 803 strony : ilustracje, wykresy ; 21 cm.
(PNiP - Pedagogika Nauce i Praktyce)
Publikacja jest próbą ukazania interdyscyplinarnego dorobku naukowego w zakresie tradycyjnych i nowych obszarów badań koncentrujących się na problematyce zróżnicowania rozwojowego, jego konsekwencji i implikacji.
"Podręcznik zawiera bogatą i aktualną wiedzę z zakresu pedagogiki specjalnej. Autorka przytacza w nim najnowsze badania, wskazuje zagadnienia niejednoznaczne i budzące kontrowersje. Nie tylko opisuje, referuje i streszcza, ale również analizuje, porównuje i ocenia. Często akcentuje własny punkt widzenia, co jest zaletą pracy ponieważ nadaje jej indywidualny i niepowtarzalny charakter. Uważam, że książka będzie pożądanym materiałem dydaktycznym dla studentów pedagogiki specjalnej i pedagogiki a także studentów pokrewnych dyscyplin zainteresowanych problematyką niepełnosprawności. Praca powinna zainteresować również profesjonalistów - nauczycieli, pedagogów, psychologów, pracowników socjalnych, rehabilitantów." Z recenzji Prof. dr hab. Andrzej Twardowski [źródło opisu : nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wyp. Miejska (Rynek 8)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.013.82(075.8) [lok. Wypożyczalnia Miejska] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wyp. Miejska (Rynek 8)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9:616(075.8) [lok. Wypożyczalnia Miejska] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czy wiedzieliście, że wielu wybitnych architektów, prawników i inżynierów - a nawet popularnych pisarzy - miało w dzieciństwie problemy z nauką czytania i pisania? W przełomowej książce Brock i Fernette Eide wyjaśniają, jak niepowtarzalny styl poznawczy - wspólny dla 20 procent ludzi - przekłada się na sukces w szkole, pracy i życiu prywatnym. Opierając się na specjalistycznej wiedzy w dziedziny neurologii i pedagogiki, autorzy pokazują, że dyslektycy nie tylko inaczej odbierają słowo pisane, lecz także wyróżniają się wyobraźnią przestrzenną, dostrzegają ukryte związki, które umykają innym, myślą o świecie narracjami i przejawiają niezwykłą kreatywność. Dyslektyczne talenty dostarczają bezcennych wskazówek, jak rodzice, pedagodzy i sami dyslektycy mogą rozpoznać i wykorzystać dyslektyczne talenty: myślenie materiałowe (którym posługują się architekci i inżynierowie), integracyjne (naukowcy i projektanci), narracyjne (pisarze i prawnicy) oraz dynamiczne (ekonomiści i przedsiębiorcy). [w.bibliotece.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wyp. Miejska (Rynek 8)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.016:003-028.31:159.922 [lok. Wypożyczalnia Miejska] (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Lori Ernsperger i Tania Stegen-Hanson […] poruszają jeden z poważniejszych problemów dotyczących współczesnych rodzin. Mam tu na myśli dzieci, które wykazują opór wobec samego jedzenia albo niechęć do określonych pokarmów. Autorki przedstawiają swoje nowatorskie podejście do tego, w jaki sposób poszerzać jadłospis dziecka i budować jego zrównoważoną dietę. W książce przewija się motyw zrozumienia fizjologicznych, rozwojowych, sensorycznych i motorycznych zdolności dziecka, a także co najważniejsze uszanowania tego, co dziecko próbuje nam przekazać w reakcji na pokarm. [...] W publikacji znajdziemy też szczegółową listę różnych objawów wskazujących na to, że mamy do czynienia z istnieniem pewnych fundamentalnych problemów. Z jej pomocą czytelnik może dokonać odpowiedniego oglądu sytuacji i jej oceny. Autorki zamieszczają w publikacji ćwiczenia dla rodziców i specjalistów. Z przedmowy Temple Grandin.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wyp. Miejska (Rynek 8)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616.89-008.44:316-053.2 [lok. Wypożyczalnia Miejska] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Szkoła ma problem z dzieckiem. Rodzice mają problem ze szkołą. W tym wszystkim jest dziecko – coraz bardziej sfrustrowane i przygniecione nadmiarem wymagań, nie jest w stanie efektywnie wykorzystać swojego potencjału. Zbyt często nauczyciele podejmują desperackie próby wpłynięcia na zachowanie dziecka poprzez zwiększenie wymagań i represji. To nie działa. Dr Ross W. Greene, uznany autorytet w dziedzinie psychologii klinicznej dzieci młodzieży, pokazuje, dlaczego tradycyjne szkolne metody dyscyplinowania dzieci nie sprawdzają się we współczesnej szkole. Oferuje skutecznie działający model rozwiązywania problemów przez współdziałanie – rodziców, szkoły i dziecka, a także: • narzędzia do identyfikacji problemów i eliminowania ich przyczyn, • wyraźne wskazówki, jak radykalnie poprawić komunikację z dziećmi i zmniejszyć ilość trudnych zdarzeń, wraz z wieloma konkretnymi przykładami, • praktyczne porady dotyczące udanego planowania i współpracy między nauczycielami, rodzicami i dziećmi. [https://mamania.pl/].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wyp. Miejska (Rynek 8)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.064.2:376-058.53 [lok. Wypożyczalnia Miejska] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Żłobek : wychowanie i edukacja / redakcja Aneta Jegier. - [Wydanie pierwsze]. - Warszawa : Difin, 2021. - 284 strony : ilustracje, wykresy, tabele ; 22 cm.
(Engram)
Jak nie zaprzepaścić wrodzonych możliwości i zdolności dziecka? Jak w toku pedagogicznej działalności wydobyć z naszych podopiecznych to, co najlepsze i najbardziej cenne? W żłobkach mamy do czynienia z małymi dziećmi, takimi, które nie zwerbalizują problemu. W jaki sposób mamy pomagać małym ludziom, aby stali się samodzielni, starali się żyć mądrze i potrafili odróżnić dobro od zła? Autorzy poszczególnych rozdziałów to uznani pedagodzy i psycholodzy, osoby pracujące z dziećmi i dla dzieci, wykładowcy uczelni pedagogicznych i kierownicy żłobków. W swoich tekstach dokonują analizy rzeczywistości żłobkowej i z refleksją, ale i pokorą podchodzą do dziecięcych możliwości oraz rozwiązań metodycznych opieki, wychowania i edukacji najmłodszego pokolenia.
Opieka, wychowanie i edukacja małych dzieci wymaga kierowania się mądrością i życzliwym podejściem do dziecka. Codzienne propozycje mają zachęcać do aktywności i wzbudzać ciekawość dzieci. Oferta spędzania czasu w żłobku powinna być atrakcyjna zarówno poznawczo, jak i emocjonalnie. Ma sprawić, aby dziecięca radość pokonała tęsknotę za domem i bliskimi. Mamy nadzieję, że po tę publikację sięgną opiekunowie małych dzieci – rodzice, pedagodzy, psycholodzy i studenci tych kierunków. Warto bowiem mieć świadomość możliwości żłobkowych w obszarze wychowania i edukacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wyp. Miejska (Rynek 8)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 373.2:37.015.3 [lok. Wypożyczalnia Miejska] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psyche/Soma / Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego)
Kathryn Mannix, pracując na oddziale opieki paliatywnej, uczestniczyła w setkach niełatwych rozmów. Bazując na swoim doświadczeniu, podkreśla, że podejmowanie niewygodnych tematów daje więcej wolności niż ich unikanie. Na konkretnych przykładach tłumaczy, jak zapewnić odpowiednie warunki do komfortowej wymiany zdań, uważnie słuchać i tworzyć przestrzeń do swobodnej wypowiedzi. Pokazuje, że da się wykorzystać milczenie, dotyk czy na pozór błahy gest, by okazać zrozumienie i zachęcić do mówienia. Słucham cię to poradnik, dzięki któremu nauczysz się prowadzić wrażliwe rozmowy, budować bliskość i oferować wsparcie bez narzucania własnych rozwiązań. Zawarte w książce praktyczne wskazówki pomogą nie tylko pracownikom służby zdrowia, opieki społecznej i pedagogom, lecz także wszystkim osobom pragnącym lepiej komunikować się z innymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wyp. Miejska (Rynek 8)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.772 [lok. Wypożyczalnia Miejska] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wspomaganie rozwoju dziecka w spektrum autyzmu : poradnik dla rodziców i terapeutów / Małgorzata Mikołajczyk. - Wydanie 2. - Warszawa : Difin, 2023. - 173 strony : fotografie, ilustracje ; 22 cm.
(Engram)
Wydanie 2 zawiera nowe spojrzenie na autyzm. Treści zapewniają głęboką perspektywę, która dodaje nadziei i podnosi na duchu specjalistów i członków rodziny, ukazując autyzm nie jako straszliwą niepełnosprawność, lecz jako niezwykły wymiar człowieczeństwa. Treści mogą stać się postulatem niezbędnych zmian w naszym postrzeganiu osób z autyzmem oraz udzielaniu im pomocy przez wsparcie i akceptację. W poradniku przedstawiono m.in.: - metody wsparcia terapeutycznego, które są stosowane i akceptowane przez profesjonalnych terapeutów zajmujących się tematem rozwoju w spektrum autyzmu; - znaczenie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i rodziny; - analizy indywidualnych przypadków (np. zaburzenia przystosowania społecznego, niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wyp. Miejska (Rynek 8)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616.896:616-053.2:615.851 [lok. Wypożyczalnia Miejska] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niech pierwszy rzuci kamieniem ten, kto nigdy nie chciał zrobić czegoś zakazanego. I nie chodzi tutaj o napad na bank, ale zwykłe sprawy dnia codziennego. Na przykład pozwolenie dziecku na granie na komputerze przez 14 godzin dziennie, włączeniu mu telewizora, żeby mieć święty spokój, powiedzenie nieradzącemu sobie z emocjami nastolatkowi „nie bądź mazgajem” lub komuś choremu na depresję, że „wszystko będzie dobrze”. Normalne rzeczy, nie? Oczywiście, że nie! Jeżeli komukolwiek kiedykolwiek przyszło do głowy któreś z powyższych zachowań, zdecydowanie powinien (a nawet musi!) przeczytać książkę Ewy Nieroby, żeby nie popsuć własnego dziecka. „Aby dzieci były zdrowe, mądre, szczęśliwe” to zbiór konkretnych zaleceń, przewodnik dla tych, którzy gubią się w rodzicielstwie, a bardzo chcieliby, by ich dzieci wyrosły na porządnych, zdrowych, dobrych dorosłych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wyp. Miejska (Rynek 8)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 364.6:159.922.7 [lok. Wypożyczalnia Miejska] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Strategie sensoryczne w jedzeniu i mówieniu / Bożena Odowska-Szlachcic, Natalia Górka-Pik. - Wydanie I. - Gdańsk : Grupa Wydawnicza Harmonia, 2020. - 361 stron : fotografie, ilustracje kolorowe, tabele ; 24 cm.
(Biblioteka SI)
Książka Strategie sensoryczne w jedzeniu i mówieniu to przede wszystkim podręcznik dla logopedów, neurologopedów, psychologów, pedagogów specjalnych oraz terapeutów integracji sensorycznej. Pozwala na poszerzenie lub zdobycie wiedzy dotyczącej rozwoju motorycznego, kształtowania się mowy i jej zaburzeń oraz zasad karmienia i wprowadzania pełnowartościowej diety u dzieci, od niemowląt poczynając. Publikacja oparta jest na najnowszych doniesieniach ze światowej i polskiej literatury oraz na doświadczeniach autorek w pracy z dziećmi z opóźnieniami i zaburzeniami neurorozwojowymi. Dzięki temu jej zawartość merytoryczna wykracza poza ramy programu studiów z zakresu logopedii i neurologopedii, integracji sensorycznej oraz innych kierunków psychologiczno-pedagogicznych. Stanowi więc kompendium wiedzy nie tylko dla studentów. Autorki przedstawiają wzajemne powiązania i zależności funkcjonalne wymienionych obszarów rozwojowych w aspekcie neurofizjologii oraz teorii integracji sensorycznej. Punkt wyjścia stanowi charakterystyka zaburzeń sensomotorycznych dotyczących karmienia, wybiórczej diety i rozwoju mowy według teorii integracji sensorycznej. Czytelnik znajdzie w książce wskaźniki dysfunkcji, określone procedury diagnostyczne i terapeutyczne oraz ćwiczenia do domowego programu terapii. Układ graficzny (tabele, ilustracje, wyróżnienie istotnych fragmentów tekstu, indeks oraz kolorowe plansze do ćwiczeń) pozwoli czytelnikowi łatwiej i szybciej przyswoić oraz utrwalić najważniejsze zagadnienia przydatne w praktyce zawodowej. „Książka jest bardzo potrzebna i cenna ze względu na swój charakter oraz zawarty w niej materiał. Na pewno będzie użyteczna dla profesjonalistów, ale także rodziców zaangażowanych w proces wychowawczy swojego dziecka”. dr Krzysztof Szamburski psycholog, logopeda, terapeuta integracji sensorycznej. [harmonia.edu.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wyp. Miejska (Rynek 8)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 612.84/.88:159.922.7:376-056.264 [lok. Wypożyczalnia Miejska] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Brak oznaczenia tomu na stronie tytułowej i okładce, oznaczenie tomu tylko we wstępie.
Prezentowany tom poświęcony został tym rodzajom zaburzeń rozwoju psychoruchowego dzieci, które leżą u podłoża ich trudności w uczeniu. Autorki wyczerpująco przedstawiają nie tylko najczęściej występujące objawy częściowych zaburzeń rozwoju, między innymi: percepcji słuchowej, artykulacji, spostrzeżeń wzrokowych, rozwoju ruchowego, lateralizacji, orientacji przestrzennej, ale także omawiają konsekwencje tych zaburzeń w procesie uczenia się, którymi są dysleksja, dysgrafia, dysortografia oraz specyficzne problemy w uczeniu się matematyki. Wczesne, bo już na etapie przedszkola, podjęcie czynności zmierzających do wykrycia zaburzeń rozwojowych i rozpoczęcie pracy korekcyjno-kompensacyjnej, stanowi jeden z istotnych czynników decydujących o przygotowaniu dzieci do podjęcia nauki oraz ich dalszej karierze szkolnej i zawodowej. Dlatego publikacja ta skierowana jest nie tylko do obecnych i przyszłych pedagogów-terapeutów, ale także do rodziców i nauczycieli w przedszkolach oraz szkołach wszystkich szczebli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wyp. Miejska (Rynek 8)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.013.82:159.922.7 [lok. Wypożyczalnia Miejska] (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Na dysku pliki w formacie pdf i PostScriptum zawierające rysunki.
Brak oznaczenia tomu na stronie tytułowej i okładce, oznaczenie tomu tylko we wstępie.
Książka pt. „Terapia Pedagogiczna” stanowi przegląd wybranych metod stosowanych w terapii pedagogicznej oraz zawiera obszerny materiał metodyczny mogący wzbogacić warsztat pracy terapeutycznej z dziećmi. Znalazły się tutaj rozprawy na temat muzykoterapii i treningu relaksacyjnego, metody Ruchu Rozwijającego, kinezjologii edukacyjnej oraz terapii dzieci z zaburzoną neurodynamiką przez kontakt ze zwierzętami i wiele innych. Scenariusze zajęć zaś zostały opracowane z myślą o pracy z dziećmi przejawiającymi zaburzenia percepcji wzrokowej, słuchowej, z zaburzeniami lateralizacji oraz koordynacji ruchowej. Przedstawiono ponadto propozycje zajęć z dziećmi mającymi trudności z ortografią. Do każdego scenariusza zajęć opracowano pomoce, a w propozycjach zajęć podano przykład ich wykorzystania. Wszystkie pomoce do pracy korekcyjno-kompensacyjnej umieszczone są na dołączonej do książki płytce CD. Książka adresowana jest do pedagogów-terapeutów, rodziców nauczycieli w przedszkolach i szkołach wszystkich szczebli, a także studentów kierunków nauczycielskich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wyp. Miejska (Rynek 8)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.012.82:159.922.7 [lok. Wypożyczalnia Miejska] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej