Logopedzi
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje fachowe
(3)
Poezja
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(6)
nieokreślona
(3)
Placówka
Wyp. Miejska (Rynek 8)
(5)
Wyp. Dzieci (Rynek 8)
(1)
Filia Gębice
(1)
Filia Wylatowo
(2)
Autor
Baron-Cohen Simon
(1)
Bochniak Magdalena
(1)
Dell Carl W
(1)
Domańska-Ożga Monika
(1)
Gomez de la Cuesta Gina
(1)
Górka-Pik Natalia
(1)
Hinz Magdalena
(1)
Jankowska-Szafarska Lucyna
(1)
Johnson Maggie (1955- )
(1)
Kloc Maciej
(1)
Korbiel Małgorzata
(1)
Krauss G. W
(1)
LeGoff Daniel B
(1)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(1)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(1)
Sapeta-Czajka Katarzyna
(1)
Wintgens Alison
(1)
Żukowski Jarosław (ilustrator)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Odbiorca
Dzieci
(8526)
6-8 lat
(5957)
Młodzież
(3595)
9-13 lat
(3558)
0-5 lat
(3031)
Logopedzi
(7)
14-17 lat
(1321)
Dorośli
(501)
Szkoły podstawowe
(501)
Szkoły wyższe
(264)
18+
(211)
Szkoły średnie
(169)
Rodzice
(156)
Studenci
(113)
Nauczyciele
(53)
Licea
(39)
Prawnicy
(37)
Gimnazja
(36)
Szkoły ponadgimnazjalne
(36)
Klasa 2.
(24)
Klasa 3.
(24)
Szkoły ponadpodstawowe
(21)
Klasa 1.
(20)
Lekarze
(19)
Klasa 6.
(18)
Technikum
(18)
Klasa 7.
(16)
Klasa 8.
(16)
Klasa 4.
(15)
Menedżerowie
(15)
Pracownicy naukowi
(15)
Pedagodzy
(14)
Szkoły zawodowe
(13)
Kobieta
(12)
Nauczyciele języka polskiego
(12)
Sędziowie
(12)
Klasa 5.
(11)
Radcy prawni
(11)
Adwokaci
(10)
Inżynierowie
(10)
Przedszkola
(10)
Terapeuci zajęciowi
(10)
Psycholodzy
(9)
Psychoterapeuci
(9)
Uczniowie
(9)
Urzędnicy
(9)
Aplikanci
(8)
B1 poziom biegłości językowej
(8)
B2 poziom biegłości językowej
(8)
Literatura polska
(8)
Przedsiębiorcy
(8)
A1 poziom biegłości językowej
(7)
A2 (poziom biegłości językowej)
(7)
B1 (poziom biegłości językowej)
(7)
Dziewczęta
(7)
Klasa 8
(7)
Terapeuci
(7)
A2 poziom biegłości językowej
(6)
Nauczyciele przedszkoli
(6)
Poziom podstawowy
(6)
Pracodawcy
(6)
Specjaliści ds. kadr
(6)
Weterynarze
(6)
A1 (poziom biegłości językowej)
(5)
Ekonomiści
(5)
Grupa wiekowa Młodzież
(5)
Klasa 7
(5)
Nauczanie początkowe
(5)
Pracownicy samorządowi
(5)
Uczniowie szkół średnich
(5)
Architekci
(4)
Grupa wiekowa
(4)
Grupa wiekowa 0-5 lat
(4)
Informatycy
(4)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(4)
Poziom średniozaawansowany
(4)
Pracownicy socjalni
(4)
Prokuratorzy
(4)
B2 (poziom biegłości językowej)
(3)
Chorzy na nowotwory
(3)
Finansiści
(3)
Fizjoterapeuci
(3)
Klasa 1
(3)
Klasa 5
(3)
Kobiety
(3)
Nauczyciele szkół podstawowych
(3)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(3)
Wychowawcy małych dzieci
(3)
0-5
(2)
Bankowcy
(2)
Bibliotekarze
(2)
Cukiernicy
(2)
Cukrzycy
(2)
Deweloperzy
(2)
Doradcy podatkowi
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(2)
Elektrycy
(2)
Grupa wiekowa 6-8 lat
(2)
Grupa wiekowa 9-13 lat
(2)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(3)
Literatura amerykańska
(1)
Temat
Logopedia
(4)
Korekcja mowy
(2)
Wymowa
(2)
Zaburzenia mowy
(2)
Autyzm
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko jąkające się
(1)
Dziecko z mutyzmem wybiórczym
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Jedzenie (czynność)
(1)
Jąkanie
(1)
Język polski
(1)
Klocki Lego
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Leczenie
(1)
Mowa
(1)
Mutyzm wybiórczy
(1)
Młodzież
(1)
Pomoc psychologiczna
(1)
Rozwój fizyczny dziecka
(1)
Terapia logopedyczna
(1)
Terapia zabawą
(1)
Gatunek
Podręcznik
(3)
Wiersze
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Rymowanki
(1)
Ćwiczenia logopedyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(4)
Psychologia
(3)
Językoznawstwo
(1)
7 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Logopedyczne przygody z foką Florentyną to przedstawiony w bardzo interesującej formie materiał terapeutyczny opracowany z myślą o dzieciach, które mają trudności z prawidłową wymową głosek f, w, k, g. Bogato ilustrowana, kolorowa publikacja zachęci maluchów do regularnych ćwiczeń logopedycznych.
Foka Florentyna, która oprowadza po książce, motywuje i zawsze trzyma kciuki za dziecko, aby prawidłowo wykonało zadania. Materiał zawarty w publikacji został ułożony zgodnie z zasadą stopniowania trudności i według ściśle określonego schematu postępowania logopedycznego.
Książka może być pomocą dla osób, które na co dzień pracują z maluchami, czyli dla logopedów, nauczycieli wychowania przedszkolnego, a także rodziców i opiekunów. [źródło : opis z okładki]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wyp. Miejska (Rynek 8)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376-056.264(076) [lok. Wypożyczalnia Miejska] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przystępnie napisany podręcznik dla logopedów. Zawiera czytelną teorię i przykłady kluczowych dialogów terapeutycznych i praktycznych ćwiczeń.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wyp. Miejska (Rynek 8)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376-056.264:159.922.76 [lok. Wypożyczalnia Miejska] (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Publikacja stanowi kompendium wiedzy na temat mutyzmu wybiórczego, stworzone dla szerokiego kręgu odbiorców, w tym nauczycieli, psychologów klinicznych i wychowawczych, terapeutów mowy i języka (logopedów), psychiatrów dziecięcych i – co ważne – dla rodziców oraz młodzieży i osób dorosłych żyjących z mutyzmem wybiórczym. Do książki dołączono gotowe materiały do wykorzystania w pracy z dzieckiem, które można drukować i kopiować.
"Choć w ciągu ostatnich 15 lat pojawiło się coraz więcej organizacji rodzicielskich, szkoleń, książek, badań i audycji w mediach poświęconych mutyzmowi wybiórczemu (ang. selective mutism), nadal często jest on niewłaściwie rozumiany. Jednocześnie jego prawidłowe pojmowanie jest bardzo ważne, i to z kilku powodów. Dzieci dotknięte tym zaburzeniem znajdują się w zdecydowanie niekorzystnej sytuacji osobistej i społecznej. Mutyzm wybiórczy stanowi ogromną barierę w procesie uczenia się, a zaniedbany czy niewłaściwie leczony może przetrwać do wieku dorosłego, siejąc spustoszenie w życiu danej osoby. Z drugiej strony jest to przypadłość ukryta, którą łatwo przeoczyć – przecież dzieci, które siedzą cicho, nie rzucają się w oczy. Uwagę i dostępne zasoby poświęca się raczej tym, które zakłócają spokój. Pomiędzy specjalistami z różnych dziedzin trwają spory na temat tego, kto powinien się zająć mutyzmem, zaś wielu z nich nie posiada odpowiedniego przeszkolenia ani doświadczenia w pracy z małymi milczącymi pacjentami. Mutyzm wybiórczy wywiera ogromny wpływ również na osoby z otoczenia dziecka, zwłaszcza na jego rodziców i nauczycieli. Z definicji zaburza on normalny proces interakcji, wytrąca z równowagi czy wręcz wywołuje poczucie zagrożenia, gdy próby ośmielenia dziecka są ewidentnie odrzucane. Z naszego doświadczenia wynika, że osoby, które stykają się z mutyzmem po raz pierwszy, nawet znając ogólne zasady postępowania, rzadko dysponują wystarczającą wiedzą, by poczuć się pewnie, odpowiednio postępować z dzieckiem czy wprowadzać w życie program terapeutyczny. Zdarza się, że rodzice i specjaliści wstrzymują się z interwencją, ponieważ boją się, że dodatkowo pogorszą sytuację. Tymczasem im wcześniej zajmiemy się problemem, tym lepiej dla wszystkich zainteresowanych." (z przedmowy Maggie Johnson i Alison Wintgens)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wyp. Miejska (Rynek 8)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376-056.264:159.922.7 [lok. Wypożyczalnia Miejska] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wierszyki na leniwe języki : rymowanki nie tylko logopedyczne / Maciej Kloc. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2013. - 59, [1] strona : ilustracje kolorowe ; 29 cm.
Wierszyki na leniwe języki to zbiór dwunastu rymowanek przeznaczonych do wykorzystania przede wszystkim w terapii logopedycznej. Każda jest poświęcona innej głosce z trzech szeregów: ciszącego [ś, ź, ć, dź], syczącego [s, z, c, dz], szumiącego [sz, ż, cz, dż], i zawiera jej nagromadzenie. Ciekawa treść, barwni bohaterowie, humor i morały oraz brak przemocy sprawiają, że opowiastki mogą być także czytane dzieciom przez rodziców jako bajki do poduszki. Dodatkowo atrakcyjna szata graficzna i lekki język zachęcą uczniów początkowych klas szkoły podstawowej do nauki czytania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wyp. Dzieci (Rynek 8)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.162.1-93 [lok. Wypożyczalnia dla Dzieci] (1 egz.)
Filia Gębice
Brak informacji o dostępności: sygn. 821.162.1-93 [lok. Wypożyczalnia Gębice] (1 egz.)
Filia Wylatowo
Brak informacji o dostępności: sygn. 821.162.1-93 [lok. Wypożyczalnia Wylatowo] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia dla Dzieci)
Gimnastyka małego języka to książki stworzone przez logopedę do nauki poprawnej wymowy problemowych głosek. Kształtują one rozwój mowy oraz pomagają w niwelowaniu wad wymowy. Doskonale nadają się do pracy w domu oraz w szkole. Kolorowa grafika, ciekawe zadania i śmieszne wierszyki sprawią, że każde dziecko chętnie będzie brało udział w ćwiczeniach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Wylatowo
Brak informacji o dostępności: sygn. 376-056.264(02.053.2) [lok. Wypożyczalnia Wylatowo] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Spektrum)
Poznaj terapeutyczną moc klocków LEGO®. Daniel B. LeGoff jest pomysłodawcą wykorzystywania klocków LEGO® w terapii autyzmu. Jego książka LEGO® w terapii autyzmu to doskonały poradnik, pokazujący, że wspólne budowanie z klocków to nie tylko wspaniała zabawa, lecz także skuteczne narzędzie terapeutyczne. Tworzenie konstrukcji z użyciem klocków LEGO® pomaga w kształtowaniu umiejętności dzielenia się, wymieniania rolami czy nawiązywania kontaktu wzrokowego oraz wspiera rozwój kompetencji społecznych. Stworzony przez autora i jego współpracowników program terapeutyczny obejmuje sprawdzone strategie zarządzania zachowaniem dziecka z autyzmem i rozwijania jego umiejętności oraz ocenę postępów. Niniejsza książka zawiera wiele praktycznych wskazówek dotyczących tego, jak dostosować dom czy gabinet terapeuty do założeń tej terapii oraz jak dobierać właściwe materiały.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wyp. Miejska (Rynek 8)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616.896:159.922.7 [lok. Wypożyczalnia Miejska] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Strategie sensoryczne w jedzeniu i mówieniu / Bożena Odowska-Szlachcic, Natalia Górka-Pik. - Wydanie I. - Gdańsk : Grupa Wydawnicza Harmonia, 2020. - 361 stron : fotografie, ilustracje kolorowe, tabele ; 24 cm.
(Biblioteka SI)
Książka Strategie sensoryczne w jedzeniu i mówieniu to przede wszystkim podręcznik dla logopedów, neurologopedów, psychologów, pedagogów specjalnych oraz terapeutów integracji sensorycznej. Pozwala na poszerzenie lub zdobycie wiedzy dotyczącej rozwoju motorycznego, kształtowania się mowy i jej zaburzeń oraz zasad karmienia i wprowadzania pełnowartościowej diety u dzieci, od niemowląt poczynając. Publikacja oparta jest na najnowszych doniesieniach ze światowej i polskiej literatury oraz na doświadczeniach autorek w pracy z dziećmi z opóźnieniami i zaburzeniami neurorozwojowymi. Dzięki temu jej zawartość merytoryczna wykracza poza ramy programu studiów z zakresu logopedii i neurologopedii, integracji sensorycznej oraz innych kierunków psychologiczno-pedagogicznych. Stanowi więc kompendium wiedzy nie tylko dla studentów. Autorki przedstawiają wzajemne powiązania i zależności funkcjonalne wymienionych obszarów rozwojowych w aspekcie neurofizjologii oraz teorii integracji sensorycznej. Punkt wyjścia stanowi charakterystyka zaburzeń sensomotorycznych dotyczących karmienia, wybiórczej diety i rozwoju mowy według teorii integracji sensorycznej. Czytelnik znajdzie w książce wskaźniki dysfunkcji, określone procedury diagnostyczne i terapeutyczne oraz ćwiczenia do domowego programu terapii. Układ graficzny (tabele, ilustracje, wyróżnienie istotnych fragmentów tekstu, indeks oraz kolorowe plansze do ćwiczeń) pozwoli czytelnikowi łatwiej i szybciej przyswoić oraz utrwalić najważniejsze zagadnienia przydatne w praktyce zawodowej. „Książka jest bardzo potrzebna i cenna ze względu na swój charakter oraz zawarty w niej materiał. Na pewno będzie użyteczna dla profesjonalistów, ale także rodziców zaangażowanych w proces wychowawczy swojego dziecka”. dr Krzysztof Szamburski psycholog, logopeda, terapeuta integracji sensorycznej. [harmonia.edu.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wyp. Miejska (Rynek 8)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 612.84/.88:159.922.7:376-056.264 [lok. Wypożyczalnia Miejska] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej