Psychoterapeuci
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(9)
Forma i typ
Książki
(9)
Poradniki i przewodniki
(6)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje naukowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(6)
wypożyczone
(2)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wyp. Miejska (Rynek 8)
(7)
Wyp. Dzieci (Rynek 8)
(1)
Czytelnia Dzieci (Rynek 8)
(1)
Autor
Cioch Agnieszka
(2)
Pikiel Sylwia
(2)
Augustynek Andrzej
(1)
Cerri Claudio
(1)
Ciarrochi Joseph
(1)
Hayes Louise
(1)
Hayes Steven C
(1)
Hershfield Jon
(1)
Hofmann Stefan G. (1964- )
(1)
Kłos Joanna (grafik)
(1)
Louis John Philip (1963- )
(1)
Louis Karen McDonald (1962- )
(1)
Malek Renata
(1)
Modrzyński Robert
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(1)
Selinger Agnes
(1)
Shinnock Sean
(1)
Łubkowska Agnieszka
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(9)
Odbiorca
Dzieci
(8522)
6-8 lat
(5954)
Młodzież
(3595)
9-13 lat
(3558)
0-5 lat
(3028)
Psychoterapeuci
(9)
14-17 lat
(1321)
Dorośli
(502)
Szkoły podstawowe
(501)
Szkoły wyższe
(264)
18+
(211)
Szkoły średnie
(169)
Rodzice
(156)
Studenci
(113)
Nauczyciele
(53)
Licea
(39)
Prawnicy
(37)
Gimnazja
(36)
Szkoły ponadgimnazjalne
(36)
Klasa 2.
(24)
Klasa 3.
(24)
Szkoły ponadpodstawowe
(21)
Klasa 1.
(20)
Lekarze
(19)
Klasa 6.
(18)
Technikum
(18)
Klasa 7.
(16)
Klasa 8.
(16)
Klasa 4.
(15)
Menedżerowie
(15)
Pracownicy naukowi
(15)
Pedagodzy
(14)
Szkoły zawodowe
(13)
Kobieta
(12)
Nauczyciele języka polskiego
(12)
Sędziowie
(12)
Klasa 5.
(11)
Radcy prawni
(11)
Adwokaci
(10)
Inżynierowie
(10)
Przedszkola
(10)
Terapeuci zajęciowi
(10)
Psycholodzy
(9)
Uczniowie
(9)
Urzędnicy
(9)
Aplikanci
(8)
B1 poziom biegłości językowej
(8)
B2 poziom biegłości językowej
(8)
Literatura polska
(8)
Przedsiębiorcy
(8)
A1 poziom biegłości językowej
(7)
A2 (poziom biegłości językowej)
(7)
B1 (poziom biegłości językowej)
(7)
Dziewczęta
(7)
Klasa 8
(7)
Logopedzi
(7)
Terapeuci
(7)
A2 poziom biegłości językowej
(6)
Nauczyciele przedszkoli
(6)
Poziom podstawowy
(6)
Pracodawcy
(6)
Specjaliści ds. kadr
(6)
Weterynarze
(6)
A1 (poziom biegłości językowej)
(5)
Ekonomiści
(5)
Grupa wiekowa Młodzież
(5)
Klasa 7
(5)
Nauczanie początkowe
(5)
Pracownicy samorządowi
(5)
Uczniowie szkół średnich
(5)
Architekci
(4)
Grupa wiekowa
(4)
Grupa wiekowa 0-5 lat
(4)
Informatycy
(4)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(4)
Poziom średniozaawansowany
(4)
Pracownicy socjalni
(4)
Prokuratorzy
(4)
B2 (poziom biegłości językowej)
(3)
Chorzy na nowotwory
(3)
Finansiści
(3)
Fizjoterapeuci
(3)
Klasa 1
(3)
Klasa 5
(3)
Kobiety
(3)
Nauczyciele szkół podstawowych
(3)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(3)
Wychowawcy małych dzieci
(3)
0-5
(2)
Bankowcy
(2)
Bibliotekarze
(2)
Cukiernicy
(2)
Cukrzycy
(2)
Deweloperzy
(2)
Doradcy podatkowi
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(2)
Elektrycy
(2)
Grupa wiekowa 6-8 lat
(2)
Grupa wiekowa 9-13 lat
(2)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Zachowanie
(3)
Leczenie
(2)
Mindfulness
(2)
Nastolatki
(2)
Psychoedukacja
(2)
Rozwój emocjonalny
(2)
Terapia Akceptacji i Zaangażowania (ACT)
(2)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(2)
Uczucia
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Alkoholicy
(1)
Arytmetyka
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Diagnoza
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Kontrola emocjonalna
(1)
Lęk
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Potrzeba aprobaty społecznej
(1)
Przezwyciężanie lęku
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia pozytywna
(1)
Psychoterapia grupowa
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rodzice
(1)
Rozwój psychospołeczny
(1)
Samowychowanie
(1)
Terapia schematów
(1)
Terapia uzależnień
(1)
Uzależnieni
(1)
Uzależnienie (nałóg)
(1)
Wartość
(1)
Współczucie wobec samego siebie
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Wzmocnienie pozytywne (psychologia)
(1)
Zaburzenia emocjonalne
(1)
Zaburzenia psychiczne
(1)
Zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne
(1)
Zdolność do rozumienia emocji
(1)
Gatunek
Poradnik
(7)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Materiały pomocnicze
(1)
Podręcznik
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(7)
Edukacja i pedagogika
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Matematyka
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
9 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Jak wygrać z uzależnieniami ? / Andrzej Augustynek. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2023. - 249 stron ; 20 cm.
(Engram)
Najczęściej uzależniamy się od substancji psychoaktywnych, ostatnie dekady przynoszą także niemal pandemiczny wzrost liczby uzależnień od czynności i urządzeń mających ekran, a także łączność z internetem. Gdzie przebiega granica między użyciem optymalnym a nadmiernym lub nałogowym? Kiedy coś jest pasją, a kiedy już uzależnieniem, kiedy czynność jest natrętna, a kiedy jest nałogiem? Czym różni się zależność od uzależnienia? Co decyduje o skuteczności leczenia uzależnienia? Jaką rolę odgrywa w nim motywacja? Jak wyglądają programy terapeutyczne? Czy można wygrać z uzależnieniem? Zagadnienia te w sposób przystępny omawia w książce psychoterapeuta pracujący z osobami uzależnionymi nieprzerwanie od 1981 roku. Autor, obok praktyki, prowadzi badania naukowe w zakresie uzależnień. To wszystko pozwala mu to na sformułowanie konkretnych, bezpośrednich wniosków i zaleceń. Książka skierowana jest do lekarzy, psychoterapeutów, pedagogów, socjologów, studentów wielu kierunków, ale także dla tych, którzy doświadczają skutków uzależnienia bądź dostrzegają u siebie lub u osób bliskich objawy wskazujące na wystąpienie u nich uzależnienia.[nota wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wyp. Miejska (Rynek 8)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 613.81/.84:178 [lok. Wypożyczalnia Miejska] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zaprezentowane narzędzia pomagają wykształcić umiejętności psychologiczne, które pozwolą młodym osobom zaangażować się w działania zgodne z własnymi wartościami, osiągnąć stawiane sobie cele, w pełni zrealizować swój potencjał oraz zbudować pozytywne relacje z rówieśnikami i rodziną. Umiejętności te ułatwią im przejście przez trudny okres dojrzewania.Zaprezentowana wiedza została zilustrowana przykładami i opisami przypadków. Książka zawiera zestaw przydatnych materiałów, takich jak formularze i karty pracy, a także ćwiczenia i rady dotyczące dostosowania technik do indywidualnych potrzeb nastolatka. Autorzy wyjaśniają też, jak zorganizować pracę w dużych grupach i klasach szkolnych.Niniejsza książka to nieocenione źródło wiedzy dla psychologów, psychoterapeutów, nauczycieli i pedagogów oraz dla każdego, komu leży na sercu dobro młodzieży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wyp. Miejska (Rynek 8)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.922.8:159.923 [lok. Wypożyczalnia Miejska] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psycholodzy i psychoterapeuci od lat skupiali się na diagnozach opartych na zespołach objawów, tworząc przy tym prężnie rozwijającą się dziedzinę wiedzy naukowej. Obecnie jednak takie podejście budzi coraz więcej wątpliwości. Stosowanie klasyfikacji takich jak DSM i protokołów terapeutycznych dostosowanych do poszczególnych zaburzeń nie przyczyniło się bowiem do lepszego zrozumienia problemów zdrowia psychicznego. Klinicyści często zarzucają protokołom nadmierną sztywność, która nie pozwala skutecznie pomagać klientom, oraz zmagają się z problemem przypisywania jednej osobie wielu diagnoz psychiatrycznych w tym samym czasie. Ponadto, jak pokazują badania, zgodność diagnozy między poszczególnymi diagnostami jest niewystarczająca.
W tej rewolucyjnej książce uznani klinicyści i badacze proponują rozwiązanie alternatywne. Zamiast o leczeniu jednostek chorobowych ujętych w DSM piszą o pomaganiu konkretnym osobom zmagającym się z konkretnymi problemami w określonym kontekście ich życia. Wskazują, jak ważne jest zrozumienie związków przyczynowych między bodźcami a reakcjami i historią klienta dla zidentyfikowania i obrania za cel interwencji podstawowych procesów, które prowadzą do rozwoju psychopatologii. Autorzy przedstawiają koncepcję nowego systemu diagnostycznego i dostosowane do niego sposoby interwencji. Bazują przy tym na procesach psychologicznych, które wywołują rozmaite objawy, ale same w sobie są podobne w różnych zespołach objawów. Wyrażają nadzieję, że koncentracja na procesach zmiany zbliży do siebie badaczy i praktyków z różnych obszarów. Wielką wartość publikacji stanowi oparcie prezentowanych koncepcji na wynikach badań naukowych.
Dzięki tej książce specjaliści w zakresie zdrowia psychicznego poznają nowe sposoby rozpoznawania złożoności cierpienia człowieka. Zaznajomią się ze strategiami elastyczniejszego leczenia wielu różnych problemów psychicznych i ze wskazówkami dotyczącymi opracowywania konceptualizacji przypadku, która uwzględnia podstawowe procesy psychologiczne odpowiadające za powstanie i podtrzymywanie problemu klienta. Dowiedzą się, jak zbudować solidne podstawy spersonalizowanej, opartej na dowodach diagnozy alternatywnej wobec tej bazującej na zespole objawów. Ta przełomowa książka zmienia podejście do diagnozy i interwencji, wyznaczając nowe standardy psychoterapii opartej na dowodach naukowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wyp. Miejska (Rynek 8)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616.89-008:615.851 [lok. Wypożyczalnia Miejska] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału:" The OCD workbook for teens" 2021.
Przeznaczona dla nastolatków książka to również źródło wiedzy dla rodziców i terapeutów pragnących lepiej zrozumieć zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne i sposób przeżywania go przez nastolatki. (Wg noty wydawcy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wyp. Miejska (Rynek 8)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 616.891.7:159.922.8-056 [lok. Wypożyczalnia Miejska] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Poradnik oparty na terapii schematów.
Wydanie pierwsze ukazało się pod tytułem "Mały człowiek, wielkie potrzeby".
Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka. Zaspokajanie podstawowych potrzeb emocjonalnych nie jest po prostu jedną z wielu dobrze brzmiących rad dla rodziców ani sugestią, że należałoby zmienić swoje postępowanie. To absolutna konieczność, jeśli chce się wychować zdrowe i szczęśliwe dziecko. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek - wszyscy popełniają błędy, powielają schematy ze swojego dzieciństwa i mimo dobrych chęci czasem postępują niewłaściwie. Dzieci nie potrzebują jednak rodziców perfekcyjnych - potrzebują rodziców, którzy je szanują, słuchają ich oraz próbują je zrozumieć.
Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Tego uczą autorzy książki Karen i John Louisowie. Napisali swój poradnik po tym, jak prowadzone przez nich warsztaty odniosły ogromny sukces. Przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja, realistyczne granice i oczekiwania oraz wartości duchowe. [źróło opisu : w.bibliotece.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wyp. Miejska (Rynek 8)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.922.7 [lok. Wypożyczalnia Miejska] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nauka liczenia / Agnieszka Łubkowska ; narysowała Joanna Kłos. - Warszawa : Wydawnictwo Nasza Księgarnia, 2018. - 141, [3] strony : ilustracje kolorowe ; 21x23 cm.
📗📏📐 "Nauka liczenia" zawiera wskazówki dla rodziców oraz interesujące ćwiczenia i zabawy, które ułatwią dziecku opanowanie podstaw liczenia. 📗📏📐 Specjalna konstrukcja i forma książki pomagają skupić się na konkretnym zagadnieniu. Całość jest podzielona na 5 części: dodawanie, odejmowanie, mnożenie, dzielenie i różności matematyczne, w których dziecko oswaja się z ułamkami, odczytywaniem godziny na zegarze, a także szacowaniem długości. W każdym rozdziale znajdują się tłumaczenie danego działania oraz ćwiczenia. Dodatkowe zabawy sprzyjają utrwalaniu wiedzy, wspomagają pamięć i koncentrację. 📗📏📐 Książka zarówno dla rodziców, jak i nauczycieli czy terapeutów. 📗📏📐 [źródło : opis z okładki] 📗📏📐
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wyp. Dzieci (Rynek 8)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51 [lok. Wypożyczalnia dla Dzieci] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Co masz na myśli? / Renata Malek)
W książce znajduje się kilkadziesiąt fotografii przedstawiających sytuacje z życia codziennego, które wymagają od nas pewnej reakcji, np. wykonania konkretnej czynności lub powstrzymania się od zrobienia czegoś, rozpoznania i wyrażenia swoich uczuć, określonego zachowania w relacjach z innymi czy dostosowania się do społecznie przyjętych norm i wartości. Do każdego zdjęcia opracowano pytania o różnym stopniu trudności, które dorosłemu (nauczycielowi, terapeucie, rodzicowi) mogą ułatwić rozmowę z uczniem na temat przedstawionych sytuacji. Prosta forma tej publikacji nadaje jej charakter uniwersalnej pomocy edukacyjno-terapeutycznej, do wykorzystania zarówno w pracy z dziećmi, które dopiero poznają świat, jak i z uczniami podczas zajęć wychowawczych w szkole czy w terapii osób z niepełnosprawnością intelektualną, np. z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Dziecko, pracując z publikacją, uczy się: 1 – nazywania osób, miejsc, czynności i przedmiotów oraz ich cech; 2 – rozpoznawania własnych emocji i sposobów radzenia sobie z nimi; 3 – rozumienia emocji i potrzeb innych oraz postrzegania rzeczywistości z cudzej perspektywy; 4 – myślenia przyczynowo-skutkowego, analizowania różnych możliwości rozwiązań; 5 – wiary we własne możliwości i słuchania swojej intuicji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wyp. Miejska (Rynek 8)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.95:316.47 [lok. Wypożyczalnia Miejska] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wyp. Miejska (Rynek 8)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 613.81:159.9:615.851 [lok. Wypożyczalnia Miejska] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
40 ćwiczeń opartych na terapii poznawczo-behawioralnej, terapii ACT oraz uważności.
To nieprawda, że dzieci nie mają żadnych zmartwień. Niektóre nie mogą zasnąć z obawy, że w ciemności czai się coś złego. Inne martwią się, że gdy nauczyciel wywoła je do odpowiedzi, zapomną, co mają powiedzieć. Jeszcze inne zadają dorosłym trudne pytania o przyszłość lub boją się, że ich bliskim stanie się coś złego.
W rzeczywistości LĘK jest pożyteczną, zdrową emocją. Czasami jednak rośnie tak bardzo, że staje się przytłaczający. Co rodzice mogą zrobić w takiej sytuacji? Instynkt rodzicielski podpowiada nam, że powinniśmy koić i łagodzić każdy ból czy dyskomfort, jakiego doświadcza nasze dziecko. Ale jak robić to umiejętnie, tak aby nie zaszkodzić dziecku?
Z pomocą przychodzi nam książka Agnes Selinger, doświadczonej psycholożki klinicznej. Zawiera ona aż 40 ciekawych ćwiczeń opracowanych po to, by pomóc dzieciom w przepracowaniu lęków i zmartwień. Przedstawione w niej strategie bazują na zasadach terapii poznawczo-behawioralnej, terapii akceptacji i zaangażowania oraz uważności, które są metodami opartymi na dowodach naukowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Dzieci (Rynek 8)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.922.7:615.851 [lok. Czytelnia dla Dzieci] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej